31 okt. 2016

Och så höjdes mysfaktorn i vardagsrummet

Då det är kyligt och ruskigt ute är det så skönt att tända den elektriska kaminen som värmer så skönt och är så mysig att titta på. Har alltid velat ha en bara för att de är så himla mysiga och nu äntligen hittade jag en som jag gillade. Vill inte ha någon modern kamin som inte alls passar i  inredningen utan en som ser lite äldre ut. Denna gillar jag. Glöden ser rätt så äkta ut och för att den skulle få lite mer trovärdighet lade jag in några vedklabbar. Själva kaminen är inte alls varm så den kunde placeras mellan två fönster med gardiner på båda sidorna (ända stället som just nu var tänkbart)..



takka3.jpg



Brevid kaminen har jag dessutom ställt en korg med vedträd, korgen skall bytas ut men för att få bort veden från golvet ställde jag dem där. För mej som älskar att ha det mysigt hemma är detta världens bästa investering. Dottern som jämt fryser om fötterna kommer väl under vintern att stationera sig i länsstolen som står intill kaminen. Vårt vardagsrum är väldigt svårt att inreda vettigt då det inte är världens största och vi har två 3-sitsiga soffor som bara måste rymmas. Men när jag har tid och hittar på den rätta lösningen, ja då kommer även kaminen att få flytta på sig.



takka2.jpg



takka4.jpg



Nu skall jag ta en kopp kaffe och njuta en stund före jag tar mig an dagens jobb,



kram på er alla,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...