13 apr. 2016

Ljuset flödar och dammet syns

Hela eftermiddagen gassar solen in i både sovrummet och köket . Speciellt störande är denna underbara vårsol då solen just nu är så lågt. I sovrummet flödar ljuset och det i sig själv är ju härligt. Men det gör även att man ser de smutsiga fönstren och dammet som virvlar omkring som små snöflingor. Hur mycket man än städar och torkar damm tycks de synas så fort solen skiner. Snart är det igen dags för det jag gillar minst - fönstertvätt .... skall försöka muta nån att göra det för mig. Jag har ju hjälpredan Kärcher som jag vet att brukar locka vissa till förstertvätt..



f.jpgff.jpgfff.jpg



ffff.jpg



Från sol och damm till helst andra saker. Har en längre tid konstaterat att vi inte har så många fotografier framme . Har försökt förbättra saken genom att köpa fina fotoramar och denna You & me ramen (köpt från Kaunis Coto ) står på vårt nattduksbord med våra foton i. Mannen tyckte inte alls om idén att han och jag skall posera till något som sedan skall stå framme men jag insisterade. Och mera sådana bilder skall det bli. Och ni vet..desto mera grejjer framme och stå, desto mer prylar att torka damm ifrån. Suck !



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...