29 jan. 2016

Hemmet fullt av elektronik

Hejsan där ute i världen. Har just städat lite och kommit underfund med att vi äger alltför mycket tråkig elektronik. Jaa alltså med tre män i huset förstår man ju att det samlar på sig. Men i vårt fall är det dessutom män som intresserar sig för både datorer och musik och redan dessa samlar på sig en himla massa elektronik. Ni vet hur det är, sladdar överallt och i alla rum finns det av dessa i mina ögon fula grejjer ( skulle heslt ha dem alla inne i ett skåp). En stor teve måste man ju givetvis ha. Vi har en 47 " och tycker den är alldeles för stor men visst är det kul att ha allt lite större när man tittar på filmer. Men skulle gärna byta ut detta objekt,detta svarta objekt till en vit... Tv apparatar finns inte bara i detta rum utan även i två andra. I vårt sovrum finns en stor teve samt i den äldre sonens rum , där det finns en mindre.



DSCN3923.jpg



Till teven hör ju då även annan elektronik; digiboxar, dvd-spelare samt en gammal cd-spelare. Ja , dessa måste ju oxå finnas där under tevebordet. Och dammar bara... Har försökt göra hela vår tevehylla så snygg som den nu kan bli, har satt in lite korgar och annat allt för att få ett trevligare utseende. Sedan finns det ju modém  som ju skall vara "synlig"- allt för att nätkopplingen skall vara så bra som möjligt. Skulle helst inte ha sådana . Som tur har vi trådlöst nät så det behövs inte fler än ett. Boxar hit och boar dit . Tappar helt räkningen och önskar man inte behövde dem alls. Ger mig bara huvudvärk ty jag förstår mig inte alls på dem och de börjar krångla...



jj.jpg



Sedan då alla sonens musikgrejjer. Och datorgrejjer . Jag rymdes nästan inte in i hans rum för att fotografera. Det finns så mycket sladdar och manicker att det är bäst att mamma inte går in där. Och som tur är sköter sonen städningen av sitt rum exemplariskt. I detta rum finns görs det elektronisk musik och därefter kan man hitta keybordar, mikrofoner, dator, mixerbord och allt annat som behövs.( usch en jättesuddig bild...sätter den ändå med så ni vet vad jag talar om ..)



jjj.jpg



Man behöver ju då även en laptop med stor spelskärm SAMT en teveskärm för att kunna jobba på bästa möjliga sätt... eller hur ? Man måste ju kunna se två sidor på en gång ...??



DSCN3925.jpg



j.jpg



DSCN3929.jpg



Sen då alla remotekontroller och styrare till xbox och Playstation som ligger precis överallt. Tror vi har åtminstone 5 eller 6 styrare . Ja, man måste ju ha det om man spelar många ihop.. det visste ni väl. Och remotekontrollerna då - ja de finns vid varje teve - och där får man bara hoppas att man inte i misstag trycker på fel knapp, då är man illa ute... i alla fall jag. Blir tvungen att be om hjälp då.. så invecklade är de ju..    ;)



Gillar ni högtalare? Männen vill ju ofta att de skall vara stora och helst stå mitt på golvet - allt för att ha så bra ljud som möjligt. Jo tack. Vi har som tur små svarta som står bakom teven på tevebordet ( gissa vem som skaffat dem??) . Syns knappt...och dessa vita snyggisar fick sonen till julklapp. Dem kanske ni sett tidigare. De är fyllda med lite vatten och har ljus. Vattnet hoppar sedan upp och ner i takt med musiken. Så snygga. Dem kunde jag minsann ha framme och stå..



DSCN3931.jpg



Jag låter lite negativ när det blir tal om elekronik i hemmet .



Javisst, Fula är de men tror knappast vi skulle klara oss utan dem.



Tyvärr,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...