29 dec. 2015

Årets julgran

Brukar innan jul fundera ut i vilken färg jag vill att granen skall dekoreras. Förra året var den klädd i enbart rött men detta år bestämde jag att det skulle bli vitt. Vi satte vita små kulor, band och sedan små söta fåglar i fattigmanssilver. Det blev väldigt fint tycker jag. Det är väl tur för mig att barnen nuförtiden är så stora att de inte opponerar sig inte så mycket när det gäller hur granen skall se ut. ;). De stora vita julgransbollarna med lite silverglitter på är från loppis.  Dem satte jag ett vacket band runt så de blev lite vitare och maffigare. Banden har jag köpt från Country White en gång i tiden och passade nu på att knyta små rosetter av dem på grenarna.  "Home is where you can be you" står det på dem.



ff.jpg



DSCN3867.jpg



jj.jpg



Idag har 14-åringen sin bästis här då han varit övernatten och vi andra skall åka iväg för att rea-shoppa lite (så gott min rygg håller). Lite kallare idag, här visar mätaren -8 grader. Ha e fin tisdag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...