16 dec. 2015

16.12 - P som i pepparkakor

Pepparkakor älskar väl alla? De är bara så goda. Gillar att baka pepparkakor och att dekorera dem. Egentligen är det dottern som är väldigt duktig på att dekorera men jag försöker så gott det går. Vissa år har vi gjort pepparkakshus men de senaste åren har det faktiskt inte blivit av. I går hade dottern kompisar här och de bakade väldans fina peppisar. Och vackert dekorerade gissar ni väl. I dag är det dags för en sats till .. själv orkar jag inte stå så länge att jag skulle få sådant gjort men tacka vet jag duktiga och ivriga barn. Under jultiden brukar pepparkaksformerna vara framme så de är lätta att ta fram när andan faller på. Och kan jag säga att pepparkaksburken måste fyllas på med jämna mellanrum. Man blir liksom extra snål på dem när de är dekorerade...



IMG_4080.jpg



IMG_5035.jpg



Och visst tycker ni väl som jag att pepparkaksdeg är minst lika god som själva pepparkakorna?



IMG_5032.jpg



 



WP_20141221_006.jpg



 



12331921_1806175899609641_1863077550_n.j



Önskar er alla en trevlig onsdag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...