26 nov. 2015

De första hyacinterna

Mina snälla mamma hämtade hem till mig årets första hyacinter. Längtade så efter doften av jul och blev glad när hon överraskade mig . Att ha hyacintdoft i huset ger den första riktiga julstämningen, enligt mej.Tidigare kunde jag inte någonsin ha blommorna på bordet eftersom mannen har astma och reagerade rätt så kraftigt mot just denna doft. Lyckligtvis är han inte alls så känslig mer och jag kan ha dessa finisar framme och stå. Placerade hyacinterna så att det doftar lite både i kök och vardagsrum. Härligt. Placerade två av lökarna i Perfect Homes stora Carnaby-lykta där de passar bra tycker jag. Märkte i samband med planteringen att glaset gått sönder. Snyft!! Får bara försöka hålla den försiktigt. Visst är hyacintens lökar bara så fina när de är i knopp - älskar dem som mest just då. 

f.jpg

ff.jpg

fff.jpg

ffff.jpg

ffffff.jpg

fffff.jpg

Här hemma försöker jag få dagarna att gå. Ryggen fortfarande sjuk. Fick en kortison-spruta på måndagen och värken har varit aningen lättare. På tisdagen fick jag den första fysioterapi behandlingen. Var ordentligt sjuk igår efter alla böjningar och vridningar. Fick övningar som jag hemma skall göra två gånger per dag. Ni skulle se hur löjligt små rörelser det är frågan om - men helt tillräckligt för en sjuk rygg som min. I går skrev jag de sista julkorten - skönt att ha dem klara ! Hur långt har du hunnit med dina julförberedelser? Är dina julkort klara? 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...