5 nov. 2015

Blir det tulpaner ?

Då jag planterade lökar ut i trädgården sparade en påse med tulpaner för att ha inne. Har nu haft de i frysen några dagar för att lura dem att det är vinter. Tog ut dem för två dagar sedan och nu har jag satt dem i en vas med lite vita stenar och lite vatten. Nu hoppas jag att de skall börja gro. Ställde dem vid fönstret på en varm plats. Är verkligen inte säker på att de hinner bli tulpaner innan jul men jag  h o p p a s. Hittade för övrigt jättelite information på nätet om att driva tulpaner inne i kruka . Hur har ni läsare gjort då ni satt lökar inne?

dd.jpg


d.jpg


dddddd.jpg


ddddddd.jpg

Ännu vet jag inte riktigt ifall dessa får komma i kruka med mull eller om jag låter dem växa på en bädd av mossa - få se ( om det nu blir något ). Idag vaknade jag med en grym värk igen. Tar så mycket värkmedicin att man skulle tro att de håller värken borta hela dygnet- tydligen inte. Har lite svårt här hemma då jag varken kan sitta eller stå länge.. inte ligga heller för den delen. Går lite runt som en osalig ande och klagar, stönar och stånkar. 

En dag i sänder,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...