4 aug. 2015

Black and white

Att jag gillar kombinationen av svart och vitt har säkert inte gått någon förbi. Här hos oss samsas dessa två färger i nästan alla rum. När jag var på Zelected by Houze party i vintras köpte jag bl a  två stycken härliga stjärndynor som jag fortfarande älskar. De är verkliga blickfång i vårt annars så ljusa hem. Tyvärr slutade ju ZbH sin verksamhet här i Finland. Skulle vara kul ifall det landade något nytt inrednings-party-märke här i Finland. Förstod att även Living and room slutat  här hos oss. Tur at Perfect Home is still going strong. Hoppas på en diger ny katalog  som är full med fina saker. Kanske det blir ett party i höst...

blackwhite.jpg

Idag har vi mycket som vi borde hinna med. Ni vet hur dagarna före en resa brukar vara - kappsäckar skall packas, tvättmaskinen rullar då man har smutsiga kläder som man ännu vill packa med sig, mediciner skall inskaffas.. Dessutom har vi två kaniner och en hamster som skall fixas för en veckas vård annanstans. När vi kommer hem igen har vi full remont här hemma och inför det har vi ännu mycket som skall göras. Här hos oss ser det ut som ett bombnedslag och värre lär det bli innan torsdagsmorgonen. Men skall försöka göra det så snyggt som möjligt för finns det något härligare än att komma hem till ett städigt hem? I kväll borde vi ännu gå och plocka lite bär och de sista jordgbbarna från vårt trädgårdsland så att inte fåglarna har ätit upp allt medan vi latar oss i solen i Grekland ;).

Njut av den här soliga och härliga dagen,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...