26 aug. 2015

Att inreda ute..

Hörrni, vad det har varit härligt då det varit fint väder så länge. Att kunna lämna ute sina stolsdynor och filtar över nätterna har ju varit helt fantastiskt. Brukar alltid titta med ett leende på vackra terrasser och uteplatser där de burit ut diverse grejjer; dynor, filtar det ena med det andra,  vi som bor här i detta land vet ju att det skulle driva en till vanvett att varje kväll ta in allt man just släpat ut. Här är det ju sällan mer än två dagar vackert väder i sträck. Normalt ! Nu har vi ju fått njuta av riktig sommarvärme och jag tycker vi alltid kunde ha det så. Avundas lite grann min mamma som har en iglasad balkong. Där kunde man sitta uppkravlad i en skön stol insurrad i en mjuk filt och njuta , fastän det regnar eller är lite kallare. Och allt man tar ut kan man helt lungt lämna där. Hon har dessutom lyxat till det med en värmare och det betyder att man verkligen kan använda denna inglasade balkongen nästan året om. 



IMG_7551.jpg



IMG_7568.jpg



Fixade till hennes balkong för en tid sedan och den blev så mysig att jag gärna bott där själv. Tyvärr har vi ingen egen balkong men jag skulle nog inte tacka nej till ett mysigt inglasat uterum där jag och familjen kunde spendera tid tillsammans. Mysiga lampor, ljusslingor, lyktor och mjuka fällar där man verkligen skulle trivas ända in på sena natten. Oh ,vad mysigt det skulle vara. Tänker på alla kräftskivor vi skulle ordna där....



IMG_7558.jpg



IMG_7556.jpg



 



IMG_7570.jpg



Ja-a, vare sig det skulle vara en inglasad balkong eller ett uterum skulle jag vara lycklig. Att få njuta av sommardagarna i veckorna tre - som i år, det är nog något jag önskar vi kunde få göra varenda år. Att kunna lämna allt ute om nätterna utan att vara rädda att de blir blöta - det är nog en dröm jag har. Vi får väl hoppas att drömmen går i uppfyllelse..



Lotta



IMG_7552.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...