21 juni 2015

Sugar & Milk

Hejsan!



Midsommaren kom och gick och det blev frossat en hel del gott under helgen. Vi grillade flere gånger och det blev både kött , spett och korv. Nam. Sällan äter vi så ofta grillat men nu blev det verkligen så. Även godis och annat sött har jag stoppat i mej så nu gäller det verkligen att se efter vad jag under semestern stoppar i mig, Försöker ju gå ner i vikt och vikten har jag i o f hållit men har ännu några kilon som jag kämpar med. Och för mig som är en godisråtta är det inte så lätt...



IMG_7686.jpg



Appropå godis och sött - denna härliga sockerskål som har mjölk/gräddsnäckan under , köpte jag på Coutry White för ett tag sedan. Fast jag försökt hålla mig till andra sötningsmedel under en längre tid, står detta fina torn framme. Till setet hör en liten sockersked som är passligt liten om jag "måste" ta en sked socker..



IMG_7685.jpg



 



IMG_7687.jpg



Idag skall jag försöka hinna med lite soldyrkan på terrassen eftersom solen verkligen visar sig lite idag. Dessutom borde vi få förra helgens grönsaksplantor i jorden innan det är för sent. Vi har en mängd lökar som borde komma i jorden och det tar ju lite tid (tid vi inte haft) - så det är därför de ännu står i hallen. Men idag hoppas vi...



IMG_7684.jpg



Önskar er en fin söndag. I morgon går jag på jobb men sedan blir det en lååång semester.



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...