20 apr. 2015

Lite färg gör under

Hej på er alla!



Ibland är det så bra att ha lite gammal överlopps målarfärg hemma. Vi har alltid något som måste lite korrigeras här i vårt rätt så vita hem. Igår efter söndagskaffet kikade jag på brickan vi har under våra köksmaskiner och den såg ganska ruskig ut. Gillar att ha en bricka eller dyligt under dem eftersom det underlättar flyttning av dem. Man behöver inte lyfta på dem utan man bara drar ut dem från sin plats.



20150419_113037.jpg



Sagt och gjort- fram med färgen. Jag brukar faktiskt inte vara så noga med vad jag målar med när det gäller småföremål som detta. Här är det reparationsfärg som jag använder. Vet ju att det inte håller i alla evighet men det gör inget . Målarfärgerna är dessutom nuförtiden så snabbtorkande att man kan fixa saker i ett huj. Denna färg torkade sgs medan jag och resten av familjen var och röstade . När jag kom hem kunde jag igen ställa tillbaka maskinerna. 



20150419_113049.jpg



 



20150419_113054.jpg



Välillä on vaan niin hyvää että säilyttää vanhat maalit. Ainakin meillä on koko ajan jotakin jota pitää kunnostaa. Valkoisella.. Kahvittelun yhteydessä katselin alustaa missä pidämme keittiökoneita ja se olikin mennyt aika ruman näköiseksi. Päätin nopeasti sutaista se uudelleen valkoisella. Tykkään pitää koneiden alla jokin alusta sillä se helpottaa merkittävästi koneiden siirtämistä. Kun alusta on alla, niitä pystyy helposti ain vetää ulos paikastaan.



20150419_151134.jpg



Ny vecka, solen skiner och allt käns riktigt bra. I nästa inlägg skall jag svara på frågorna som jag fått av er läsare. Ännu hinner ni ställa några om ni vill. Det gör ni HÄR.



Kram,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...