29 juli 2014

Oma nurkkaus - En egen hörna

Huomenta taas!

Meidän kotona on tietokoneita vaikka muille jakaa. Sitä mukaan kun lapset ovat kasvaneet, koneiden määrä on noussut. Vaikka bloggauspisteitä olisi monta, olen jotenkin aina päätynyt istumaan keittiössä ruokapöydän äärellä. Koska kone on aika usein käytössä ja jotakin usein puoliväliin tehty,  myös ruoka-aikaan läppäri vei yhden peheenjäsenen ruokailupaikan. Sain päähäni että keittiön nurkkaan mahtuisi pieni pöytä missä saisin rauhassa pitää koneeni kunnes työni on valmis. Pöytä sekä Ikean vanha karvajakkara löytyi kotoa valmiiksi, ja pikkasen valkoista maalia pöytään - ja voila ! Kun iltaisin olen koneella, olen huomannut että välillä en oikein näe kirjoittaa kun en halua pitää kattolamppua päällä (jokuhan voi vaikka nähdä että istun yöpaidassa..). Eilen kun käytiin Ikeassa löysin sattumalta pienen ihanan usb-ledlampun joka on pelastukseni näihin yöllisiin kirjoitushetkiin. Pieni mutta todella tehokas. Samalla satuin vihdoin löytämään olohuoneeseen uuden maton, jonka kauan on ollut hakusessa. En ostanut sitä vielä mutta käyn joku päivä hakemassa sen.

datr1.jpg

Hej igen!

Hos oss finns det datorer så det räcker. I takt med att barnen vuxit ha även datorernas antal ökat. Fast det skulle finnas många bloggplatser åt mej, har jag oftast ändå suttit vid köksbordet. Eftersom datorn ofta är i användning och väldigt ofta har jag något på hälft, har även någon familjemedlems matplats varit upptagen vid middagstiden och jag har fått plocka mitt pick och pack från matbordet. Fick för mig (som så ofta) att det kunde rymmas ett litet bord i ett hörn av köket. Ett ställe för mig där datorn kunde stå framme och där jag med gott samvete kunde lämna jobb på hälft. Det lilla sidobordet samt Ikeas gamla luviga pall fanns från tidigare och så bara lite vit färg på bordet och - voila !

Då jag suttit vid datorn sent på kvällen , har jag märkt att jag inte sett att skriva så bra, då jag helst inte har taklampan på (för någon kan ju se att jag sitter där i bara nattlinnet). Igår när vi var en sväng till Ikea, hittade jag min räddning. En liten fin usb-ledlampa som är lite men väldigt effektiv. Super. Samtidigt hittade jag en ny matta till vardagsrummet jag så länge sökt. Köpte den inte men åker tillbaka någon dag och hämtar den.


dator2.jpg



dator3.jpg

Tänään onkin , ihme kyllä, pilvinen päivä, joten saatan saada jotakin tehtyä sisälläkin. Vielä kaksi päivää lomaa - sitten palataan arkeen! Ihanaa tiistaita teille kaikille.

Idag är det, konstigt nog en mulen dag, vilket betyder, att även jag, kanske får något gjort här inomhus. Ännu två dagar ledighet kvar, sedan återgår vi till vardagan. Önskar er alla en fin tisdag.


fff.jpg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...