23 juli 2014

Enjoy life

Mieheni oli jo kauan puhunut siitä että tarvitsisimme sammutuspeitteen mutta sellaista ei vaan jostain syystä ole koskaan hankittu. Nyt lapset ovat jo niin isoja että saattavat leipoa itse sekä tehdä ruokaakin, joten nyt vihdoin hankittiin sitten sellainen. Ja ei mikä vaan sillä löysin aivan ihanan valkoisen kun kävimme Ahvenanmaalla Feja-nimisessa liikkeessä , jossa muuten on niin paljon ihanaa että huh- huh. Mieheni mukaan sammutuspeitto olikin ainoa "fiksu" asia minkä raahasin tänne kotiin, mutta miehethän ei ymmärrä kirppistavaroiden päälle ei sitten ollenkaan ;))  . Peitto löysi heti paikkansa keittiöstä, missä se tietysti pitääkin olla - ja ei ole piilossa kaapissa..



Jälleen ihana päivä edessä ja kuulen että aurikotuoli terrassilla jo huuta minua. Tulkaa illalla taas käymään  - silloin esitellään uutta Dermosil-arvonta ..



 



dd.jpg



Mannen hade redan läge pratat om att vi borde skaffa en släckningsfilt. Av någon konstig orsak har det inte blivit av. Nu är barnen dock alla så stora att de bakar och gör lite mat själva och nu äntligen blev filten köpt. Och inte vilken som helst, utan en fin vit en som plötsligt kom emot mig då vi besökte en affär på Åland som heter Feja. Där finns annars så mycket fint att man nästan blir galen.. Enligt mannen var filten det enda "fiffiga" jag släpade med mig hem, men som vi alla vet så förstår sig män inte ett dyft på loppisskatter ;). Och filten hittade genast sin plats i köket där den naturligtvis skall vara, inte den är inte alls i gömman i ett skåp...



Igen blir det en underbar dag och jag hör att solstolen ute på terrassen redan ropar efter mig. Kom tillbaka i kväll- då presenteras den nya Dermosil-utlottningen.



 



1.jpg



 



j%C3%B6r.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...