29 apr. 2014

Hello

Hejsan!



Här är jag nu på ny adress men med samma gamla blogg. Lite svårt har det varit att klura ut hur denna portal fungerar men må det inte snart gå som smort. Jag hoppas att ni, mina gamla kära läsare, fortfarande följer med mig och inte glömmer bort att jag finns här.



IMG_3285.jpg


 



Idag bjuder jag på några gamla bilder eftersom jag vill att mina nya läsare skall få se lite hur vi har det här hemma hos Ingeborg. För övrigt har jag den senaste veckan haft så stressigt att jag varken hunnit fotografera , fixa något här hemma eller ens lusläsa era bloggar (och ännu mindre kommentera, förlåt). Det har varit fullt upp och jag kan inte förstå hur jag lyckas stressa till det för mig. Jag älskar att ha tusen järn i elden men måste (läs: MÅSTE) lära mig att ta lite lugnare. Idag har jag haft ledigt från jobbet då jag har sprungit mellan olika avdelningar på sjukhuset där jag varit på undersökningar. Fick inte äta före dem i morse och det är knappt så jag hunnit sätta mig ner och äta efter dem heller. Nu står det en skål sallad på bordet som jag skall slänga mig över.



 



IMG_3243.jpg


 



Heippa! Täällä sitä nyt ollaan. CASA Blogien ensimmäinen suomenruotsalainen sisustusblogi, mahtavaa. Toivon mukaan viihdytte täällä ja opimme tuntemaan toisiamme. Olen kolmen lapsen äiti, vaimo  ja hoitoalalla työskentelevä sisustushullu nainen. Blogia on kirjoitellut kohta kahdeksan vuotta ja usein sanonkin että tästä on tullut se neljäs lapsi. Monet ovat tunnit jotka olen viettänyt blogini parissa ;). Intohimoni on ruosteiset tavarat, vanhat huonekalut, kauniit porsliini ja valkoinen väri. Työskentelen myös freelancerkirjoittajana suomenruotsalaisten ainoaan viiikkolehteen,  Kurireniin. Rakastan kierrellä kirppareilla ja melkein joka viikko huomaan tuovani romua kotiin. Viikonloppuna pidin koti-kirppikset jag tavaraa lähti jonkun verran eteenpäin, mutta jo tänään tuli uusi ihanuus kotiin. Siitä myöhemmin lisää. Pikkasen ongelmia tän kirjoitusohjelman kanssa mutta eiköhän se kohta luistaa.



 



jr.jpg


 



Niin kuin osa teistä jo huomasi täällä on menossa kiva Greengate-arvonta. En saa linkkiä nyt laitettua siihen sivupalkissa olevaan kuvaan mutta löydätte postausen täältä alhaalta.



Arvonta menossa 15.5 asti.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...