3 juli 2017

Sommarutlottning

Ny månad och nu hoppas vi på lite bättre väder. Åtminstone jag blir helt sjuk när jag inte får njuta av sol och värme dagligen. Under sommaren blir det ofta aktuellt att sköta om kroppen på ett helt annat sätt än på vintern. Ofta är huden utsatt av sol och bad och behöver betydligt mer fukt än normalt. Huden mår bra av att bli exfolierad regelbundet, speciellt om man vill att solbrännan skall bli jämn och sitta på huden längre. Visst vill ju vi kvinnor ha solbruna ben?

För att din hud skall må extra bra i sommar, lottar jag nu ut ett paket med sommarprodukter. I paketet finns Dermosils Summer Dream-sommarprodukter.

1 st Summer Dream  Shower Gel
1 st. Summer Dream After Sun Lotion
1 st Summer Dream Beautiful Summerlegs
1 st Summer Dream Primer SPF 20
1 st Mosquito & Tick repellent ( Mygg- och fästingspray ) samt
1 st Cooling After Bite (Kylande Roll-on, lindrar klianade insektsbett)


Duschgelen samt after sun-lotionen har en underbar doft av blommor och blad och man kan inte låta bli att sniffa på dem hela tiden. Älskar doften på duschgelen, den är verkligen somrig och fräch . Och att stiga in i badrummet efter att någon använt produkten är som att dansa ut på en grön sommaräng..


Crémen för benen ger en vacker ton på de bleka sommarbenen. Doften är den samma som på alla Summer Dream produkter. Den lilla primern är en helt färglös créme som gör att din sommarmake-up hålls fräch hela dagen. Den förbereder huden för dagens mejk och gör huden matt samtidigt som den skyddar mot de skadliga solstrålarna. Om du aldrig testat en primer kan jag lova dig att du aldrig slutar använda en....


Det vi alla säkerligen gillar minst med sommaren är alla små irriterande flygfän som surrar omkring. Myggor och äckliga fästingar som man verkligen inte vill ha på sig, nej usch. Dermosils mygg- och fästingspray håller både myggor, bromsar och fästingar på avstånd. Sprayen används innan man går ut och kan sprayas både direkt på huden eller på kläderna. Sprayen innehåller det aktiva ämnet icaridin som inte håller borta insekterna från dej men hindrar dem från att bita och sticka dej - bra va?

Och om någon otäck j...l biter dig och det börjar klia så som det bara kan efter ett bett (speciellt på natten när du skall sova), kan du lindra kliandet med hjälp av din Cooling After bite Roll-on. Den är praktisk att ha med i fickan eller i handväskan och du är redo ifall de sluppit att bita dej. Innehåller menthol och alkohol som svalkar huden samt bisabolol som lugnar klådan.

Helt super paket alltså..👍
För att delta i utlottningen skall du :

1. Gilla Livingroom- bloggen på Facebook (klick)
2. Lämna en kommentar under detta inlägg där du berättar det du gillar mest och det du gillar minst med sommaren.

Utlottningen pågår till den 20.7


Sommarkramar,

Lotta



Inlägg i samarbete med Dermosil

10 kommentarer:

  1. Det bästa med sommaren är sommardanserna o att få umgås med barnbarnen på sommarstugan. Det jag gillar minst är myggbett o åska.

    SvaraRadera
  2. Gillar mest sol och värme,lata dagar på stranden samt färska jordgubbar direkt från landet.
    Gillar minstalla småkryp (läs myggor) och kräldjur som vaknat till.

    Kram Ia

    SvaraRadera
  3. Har inte facebook så jag kan inte gilla, men deltar gärna ändå.. Det jag gillar bäst måste nog vara att vi förhoppningsvis får lite sol och värme vilket vi behöver efter en mörk vinter. Och det sämsta är att sommaren är ju alldeles för kort. Det jag också gillar är din beskrivning av doften på duschgelen "som att dansa ut på en grön sommaräng"! Marika

    SvaraRadera
  4. Gillar att vara ledig från jobbet, men avskyr myggor.

    SvaraRadera
  5. Gillar bäst sköna varma kvällar ute i trädgården ☀️ Minst gillar jag när det åskar ⚡️(suski.tamminen@gmail.com)

    SvaraRadera
  6. Gillar bäst att pyssla i trädgården. Sämst är nog att vara utan semester iår.. Gillar på FB. kia885@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. -Marianne-
    Gillar mest med sommaren: att få resa, hitta på saker att göra med familjen och träffa nära och kära, hitta på saker ibland helt extempore och utan att behöva leva enligt klockan, solen, havet, naturen, grillning.. Det jag inte gillar är att sommaren är på tok för kort! :-)
    (Är med i FB också med samma kommentar)

    SvaraRadera
  8. Allra bäst är nog ljumma sommarkvällar men såna har det varit få av i år. Och som tur är så håller de som jag gillar allra minst - myggorna - sig borta denna kylslagna sommar.
    Trevlig sommar!
    bitta35@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Mest gillar jag sol och stugliv och minst alla eländiga bitande "pukakräk "�� Kram,Camilla

    SvaraRadera
  10. Förlåt, men mitt svensk är inte så gott...bäst saker om sommar är solen, massor av glass och svimma med barnen ❤ tuija.hyrskylahti@gmail.com

    SvaraRadera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...