21 juli 2017

DIY- sköljmedel

Den väldigt populära doftättikan har synats i media under de senaste veckorna. Ättikan har alltså en mjukgörande effekt på byket precis sm sköljmedel. Den tar bra bort oönskad lukt, gör färgerna klarare och gör kläderna mindre elektriska. Dessa finns att köpa i många inredningsaffärer just nu men är även superlätt att göra helt själv. De färdiga softar alldeles gudomligt gott och egen doft får du genom att tillsätta din favorit eteriska olja. 
Jag testade här om dagen på att göra min egen och blev riktigt överraskad hur byket blev mjukt. Använde i mitt sköljmedel svartvinbärsdoft.



SKÖLJMEDEL
5 dl

4 dl vatten
1 dl ättika
20-30 droppar eterisk olja


Trevligt veckoslut,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...