7 apr. 2017

Laktosfria Skyr

 Att vara medlem i Hopottajat är bara så kul. Hopottajat är en, vad man kallar på finska till 'suosittelumedia ' dvs man deltar i testning av olika produkter som man sedan berättar om i diverse social media. För tillfället håller det på en kampanj där vi deltagare har fått testa på de nya laktosfria Skyr-produkterna. Oss passade dessa laktosfria kvarg bra eftersom det i vår familj är några som inte riktigt tål mjölk.


Laktosfria Skyr-produkterna innehåller lite kolhydrater och mycket protein och passar perfekt till den som ser över vikten . Den är ett bra alternativ år en person som vill ha proteintillskott till sitt aktiva liv. Konsistensen gillade jag, den är mjuk och smakerna är supergoda. Den laktosfria Skyr-kvargen finns att köpa i fyra olika smaker; mango-melon, jordgubb-banan, blodapelsin och gammaldags vanilj. Jag tyckte faktiskt om alla fyra. 


Skyr lämpar sig fint som mellanmål eller att ta med som vägkost. Inne i locket finns nämligen en sked med vilket gör att det är lätt att äta den var man än befinner sig. Eftersom de tål uppvärmning, passar Skyr- kvargen fint också till bakning och den är helt super att lägga i smoothien. Nam! Produkterna är också glutenfria. Läs mer på www.skyr.fi och på www.facebook.com/skyrsuomi 




Ifall du blev intresserad av att komma med i Hopottajat är det bara att meddela mej din e-postadress så bjuder jag dig med. Det hela kostar absolut ingenting och det är kul att få hemskickat olika produkter som jag får testa. Tag kontakt med kontaktformuläret till höger så skickar jag en inbjudan till dig.

Skönt att det är fredag, hörni. Idag skall jag gå lite senare på en snabb loppisrunda och i helgen blir det Vårmässa i Mässcentrum för hela slanten. Har bloggpass till mässan så det kommer givetvis att bli ett eller flera blogginlägg därifrån. Ha det så bra,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...