17 feb. 2016

På stallet

Besökte på söndagen stallet där dottern huserar. Vädret var inte det bästa men jag gillar alltid att vara i hästmiljön. Denna gång red dottern i manegen och fastän jag inte normalt brukar få några allergiska symptom, fick jag idag riktigt ordentliga astmasymptom. Brukar ha svårt att vara en längre stund inne i stallet men sällan ger sig allergin till känna inne i mangen. Satt där och pep en god stund innan jag måste gå ut. Undrar vad det var för konstigt där..?



DSCN3982.jpg



 



DSCN3981.jpg



 



DSCN3958.jpg



Som tur hade jag klätt mig varmt och trots det var jag ordentligt nerkyld efter några timmar på stallet.. fast jag hela tiden rörde på mig eftersom jag ju blev någonslags allmän hjälpredare där jag var utan häst...har faktiskt funderat på att själv börja rida. Skulle gilla det. Tror att jag skulle klara mig utan allergi om nån annat ( läs: dottern) gjorde färdig hästen till mig och jag bara sedan satt där på den...



DSCN3959.jpg



 



DSCN3966.jpg



Om en halvtimme är det dags för zonterapi - skall bli så skönt att få lite behandling. Önskar er alla en fin onsdag. Två jobbdagar kvar, sen blir det s p o r t l o v..



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...