5 okt. 2018

Quiet please - I´m w.o.r.k.i.n.g

I övre våningen har sonen sitt sovrum och sin hemmastudio. Här sitter han och gör musik på datorn. Han spelar och sjunger och jag önskar verkligen att han hade ett ljudisolerat rum. Ibland gör han inspelningsjobbet på en studio men det mest görs nog här hemma. Oberoende av vad som är på gång, hör man sång ifrån rummet och jag vet inte hur många gånger jag klampat in och babblat på under pågående inspelning. Därför blev jag glad när jag hittade denna work-skylt i trä. Den hänger nu på hans dörr, alltid då man INTE får gå in och är betydligt snyggare än de är papper, som jag hämtat hem från diverse hotellresor...hih.

I detta rum är färgskalan grå, grå och grå. Sonen målade en vägg i samma gråa färg som vi har i köket och i fönstren hänger gråa gardiner. Marilyn-tavlorna som hänger på väggen, är även de i olika gråa nyanser. 

WORK-skylten kommer från Kodin 3 väriä (klick), och är gjord i trä. 







Yläkerrassa sijaitsee kaikki makkarimme ja yhdessä niistä tehdään päivittäin musiikkia. Sieltä kuuluu laulua aamusta iltaan ja toivoisin että hänellä olisi äänieristetty huone ;) . Joskus äänitykset tehdään studiossa mutta suurin osa täällä kotona. En tiedä miten monta kertaa olen koputtanut ja astunut sisälle juuri kun nauhoituksen on menossa. Olen tuonut hotelli reissuilta kotiin ne pahviset ovikyltit, mutta kun löysin tämän puinen work-kyltin, tiesin heti mihin ja kenen käyttöön se tulee. Nyt tiedämme siis kaikki pysyä kaukana ovesta kun kyltti roikkuu ovenkahvassa. 

Huoneen sisustus on harmaata, harmaata ja jälleen harmaata. Poika itse maalasi yhden seinän samalla värisävyllä kun meidän keittiössä on. Ikkunoissa on paksut harmaat verhot. Marilyn-tauluissa on myös harmaa väriskaala. 

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...