30 okt. 2018

Nymålat i vardagsrummet

 God morgon. Ni som besöker bloggen regelbundet, kanske märker små skillnader på utseendet. Igår kraschade hela bloggen och jag spenderade en stor del av dagen till att få ihop bloggen. Allt gick inte att rädda och jag får inte allt som jag vill just nu. Är inte nöjd med bloggens utseende och funderar nu allvarligt på att byta bloggunderlag. Rekommendationer tas emot!

Här hemma i vårt vardagsrum har det även skett förändringar. Endel kanske har sett det rdan via Instagram. Min man överraskade med en ny (större-hoorrayy!)  tv och i och med det måste vi (läs: jag) möblera om . Dessutom började jag måla om diverse möbler. Vår vita tv-bord och den vita långa skänken blev nu gråa och jag gillar den mörka stämningen  m a s s o r . Börjar faktiskt vara riktigt nöjd med inredningen. 

Den lilla stoppade fotpallen som står framför länsstolen fyndade jag på ett lokalt fb-loppis för 5 euro. Den väntar nu på att få en ny färg, eftersom stoppningen har fläckar som inte går bort. Kommer att testa att spraymåla den med kalkfärg, skall bli första gången jag gör det...



Och en bild på hur möblerna såg ut innan:



Te jotka käytte säännöllisesti blogissa ehkä huomaa pieniä ulkoisia muutoksia! Eilen nimittäin blogini kaatui ja hävisi tuntemattomiin ja käytin suurin osa päivästäni sen pelastamiseen. Kaikki ei voitu säästää enkä saanut kaikki säädökset juuri niin kun haluan joten lopputulos on nyt tämä. Mietin ihan tosissani nyt blogialustan vaihtoa. Suosituksia otetaan vastaan!

Meidän olkkarissa on myös tapahtunut muutoksia. Mies yllätti uudella suuremmalla telkkarilla (yey!) ja olkkarimme jouduttiin sisustamaan uudelleen. Samalla päädyin maalaamaan hieman huonekaluja, tv-taso ja valkoinen pidempi taso sai harmaan värityksen ja t y k k ä ä n!  Tuolin edessä oleva topattu rahi löysin fb-kirpulta 5 eurolla ja se odottaa maalausta, sillä päällinen on hieman likainen. Ajattelin maalata sitä spray kalkkimaalilla. En ole ennen kokeillut tällaista mutta kerta se on ensimmäinen.

Lotta

2 kommentarer:

  1. Voi ei teknisiä ongelmia, ne on aina tosi ärsyttäviä! Onneksi vastapainoksi kotona näyttää tosi kivalta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Milla! Juu kyllä on todella häiritsevää kun kaikki ei toimi niin kuin pitäisi. Toivottavasti asiat järjestyy ilman suurempia muutoksia. Mukavaa keskiviikkoa sinulle.

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...