23 okt. 2018

Don´t let the fear of falling keep you from flying

När jag inne min boho period hör det ju givetvis till att dekorera med fjädrar. Har redan länge tittat på denna härliga ställning för de finaste av dem alla. Ställningen är gjord av trä och har texten "Don´t let the fear of falling keep you from flying". Den står nu i hallen på klaffbyrån och den möter en när man kommer in till oss. Även min andra fjäderdekoration, en väggdekoration med jutesnöre och en tag där det står "Living in the moment" fick komma hem till oss. Den hänger nu på min nygamla svarta spegel som jag fyndade på loppis för ett tag sedan. Tycker verkligen om de små fina dekorationerna som Kodin 3 väriä har i sin webbshop. Det är de små detaljerna som gör mitt hem personligt och hemtrevligt. 

Att våga försöka och ta risker, är något som de flesta undviker. Bara för att man är rädd att misslyckas. Att inte leva upp till sina drömmar är att dö en smula, tycker jag. Att vilja något men tvingar sig själv att göra något helt annat, är det jag gjort i många år och vi kan låta fjädrarna och de fina orden på fjäderställningen stå för vad jag känner. Och vad jag varje dag är så glad för - att jag vågade flyga... 

PS! Ännu är det några dagar kvar att delta i Klipsutin utlottningen här på bloggen. Link uppe till höger.





Koska olen täydessä boho-moodissa minun on pakko sisustaa höyhenillä, eikö vaan? Olin jo kauan katsellut tätä ihanaa höyhentelinettä jonka bongasin Kodin 3 väri-verkkokaupassa jo kauan sitten. Nyt se vihdoin saapui ja sai heti paraatipaikan meidän eteisen klaffi lipaston päällä. Tykkään todella  tekstistä "Don´t let the fear of falling keep you from flying".  Samalla löysin toisenkin höyhenkoristeen jonka ripustin viime kirppiskäynnin jälkeen seinälle - ison ihanan mustan peilin päälle. Koristeessa roikkuu höyheniä juutinarussa ja tagissa lukee "Living in the moment"

Se että ei uskalla ottaa riskejä, vain sen vuoksi että ehkä onnistuu, on asia joka osa meistä kokee. Että ei uskalla toteuttaa omat suuret unelmat on hieman kun tekisi kuolemaa. Että tahtoo jotakin niin paljon  ja kuitenkin syystä tai toisesta valitsee muuta, jaa- niin minäkin tein pitkän ajan. Annan siis tämän hienon lauseen höyhentelineessä, kertoa mitä ajattelen. Ja joka aamu olen niin onnellinen siitä että uskalsin lähteä lentoon...

PS! Vielä pari päivää aikaa osallistua Klipsutin-arvontaan. Linkki oikealla..

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...