12 sep. 2018

Spegel spegel på väggen där

Håller på att lägga till färger i vårt hem. Då menar jag inte att jag skall måla några väggar, utan mer mindre möbler samt inredningsdetaljer. Vill med enkla medel få till mera färger nu till hösten och har redan kommit en god bit på vägen trots att jag inte tidigare vågat. Just nu är det brutna nyanser som gäller, nyanser som bryter lite grann mot det vita, svarta och det gråa. Olika gröna färger, vinrött och lite gult har redan smugit sig in, men det är speciellt grönt som faschinerar mig mest. Jag vill trolla fram några färglada blickfång i hemmet och det känns rätt så kul att äntligen kunna (läs: våga) göra det. Trodde inte denna dag skulle komma.



Vill bl a måla om ramen till denna spegel men kan inte bestämma mig för vilken färg den skall bli! Den finns i vårt sovrum där det är inrett i grått, svart, vitt och beige. Skulle se den i en ganska stark och fyllig färg men funderar även på guld. Vad tror ni om det?



Önskar er alla en fin onsdag. 

Lotta

Olen perehtymässä uusiin väreihin ja kokeilen lisäämään hieman uutta väriskaalaa kotiimme. En ikinä olisi uskonut että tämä päivä tulee mutta täytyy myöntää että aika hauskaa tämä on. Totuttelen vielä ja nyt syynissä on murretut värit. Hieman olen jo päässyt eteenpäin ja kodissamme näkyy jo hieman vihreätä, keltaista sekä viininpunaista. Vihreä väri kuitenkin kiinnostaa eniten joten siihen tulen satsaamaan kunnolla. Makuuhuoneesta löytyy tämä musta peili jonka haluaisin myös maalata eri väriseksi. En tiedä vielä miten rohkea uskallan olla... 
Kullanvärinen peili olisi myös aika kiva, vai mitä ? Makkarissa on sisustettu mustaan, harmaaseen, valkoiseen ja beigeen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...