4 sep. 2018

Billiga penningträd och en ledig dag

 Under helgen gjorde jag ett besök på Granit där de sålde små penningträd för 1,50 e/styck. De var ganska små så jag tog två. Nu har de stått i köket eftersom jag inte hade någon passlig kruka, men idag då jag åkte till Kierrätyskeskus råkade jag hitta en passlig vit kruka för 2 e. Tycker den är riktigt snygg och de gröna små penningträden rymdes precis in i den. 

För övrigt har jag städat lite idag då jag haft tomt i kalendern. I morse ringde jag till astmaskötaren till vem jag på fredagen skall gå . Hon såg bl a mitt hemoglobinvärde och det var ganska lågt igen. Mitt hgb har en tendens att sjunka, så jag gick på stubinen till apoteket och har nu påbörjat en kur med järn. Ett lågt hgb skulle delvis kunna förklara varför jag plötsligt fått astmaliknande symptom... Nå väl, på torsdagen är det dags för lungröntgen och på fredag inleds mina PEF-mätningar så vi får väl se...



Igår utkom Livingrooms första månadsbrev! 
Jee, vad spännande. Hoppas ni som läste det gillade innehållet. Ni får gärna skriva till mig om det är nåt ni vill kommentera (till höger finns ett kontaktformulär). Den av er som vill prenumerera, helt gratis, på brevet kan enkelt göra det genom att klicka  på "Nyhetsbrev" uppe på balken. 

Ha en trevlig dag.
Lotta


Viikonloppuna kävin Granit:issä josta ostin kaksi pientä rahapuuta. Myivät näitä pieniä hintaan 1,50 e/kpl. Ostin kaksi kappaletta. Ne jäi keittiön tasolle odottamaan sopivaa ruukkua. Tänään taas kävin Kierrätyskeskuksessa ja satuin löytämään kivan valkoisen ruukun johon molemmat rahapuuni sopivasti mahtuivat.  
Tänään on muuten ollut vapaapäivä. Siivosin hieman ja soitin astmahoitajalle joka osasi kertoa että labratuloksissa hemoglobiini oli aika alhainen. Minun hgb on ennekin ollut matala joten kävin heti apteekissa ostamassa rauta. Tuo matala hgb voisi myös olla syy siihen että on ollut astman tapaisia oireita... Noh, torstaina on keuhkoröntgen ja perjantaina alkaa PEF-mittaukset joten eiköhän tämä selviää sitten..

Eilen muuten eka kuukausikirje ilmestyi!
Jee, jännää... Toivottavasti te jotka saitte kirjeen, olette tyytyväisiä sisältöön. Saatte mielellään kirjoittaa minulle jos on jotakin kommentoitavaa (oikealla löytyy yhteydenottolomake). Voit siis ihan ilmaiseksi tilata uutiskirjeeni klikkaamalla yläpalkissa oleva " Uutiskirje"-nappia.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Niinkö? On kyllä yksi mun suosikeista kun puhutaan viherkasveista. Helppohoitoinen eikä rönsyile... ;)

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...