19 aug. 2018

Inga vågor ....

Här i Maleme kan man verkligen räkna dagarna det inte blåser upp större vågor, på ena handens fingrar. I går var det en sådan dag och jag och sonen gick genast på morgonen ner för att simma i havet. Normalt är det nästan omöjligt att slippa i havet , då man snabbt dras ner av vågornas kraft. I går var det bara att kliva i och njuta av det varma vattnet ( dom för övrigt är varmare än vattnet i poolen). 


På kvällen satte vi oss åter igen på en mysig restaurang i byn. Vi fick vänta på maten ganska länge och hann under tiden fotografera varandra och den fina utsikten. Jag älskar verkligen att sitta och titta ut över denna vy ....

Dagar det inte blåser blir även de hetaste , så även igår. Fast jag älskar solen och värmen  och tål hettan, kan jag berätta att det nästan var olidligt hett. Det blev många dopp i poolen...



Täällä Malemessa tuulee melkein aina. Eilen oli poikkeuksellisesti suht tyyntä ja lähdimme pojan kanssa rannalle aamusta heti. Merivesi on lämpöisempää kun altaan vesi joten kelluttiin siellä aika kauan. Sukelsimme ja nautimme ! 

Illemmalla kävimme syömässä rantakadulla olevassa ravintolassa jossa jälleen taas saimme ihailla auringonlaskua . Tästä maisemasta ei vaan voi saada tarpeeksi. Nyt istun altaalla ja kohta onkin päivän ensimmäisen frapen aika👍🏼.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...