14 juli 2018

Vilken ljuvlig dag

Idag har det verkligen varit en riktig sommardag. Hett som i synden ( 30 grader i ett skede) och vi har gjort allt möjligt. Började dagen med att måla lite. Satte ute och åt frukost med mannen och fick för mig att vårt insynsskydd exakt NU behövde fixas . Vi har nitat upp ett duschdraperi på staketet mellan grannen och oss. Med åren har det blivit fult och har inte hunnit/haft tid att byta ut det. 
Kom plötsligt ihåg att jag har vit målfärg som jag kunde täcka det gula draperiet med. Sagt och gjort. Klockan 9.00 stod jag i bikini och fixade skyddet och det blir riktigt bra!

Sedan for jag och dottern till stranden och njöt. Var hett och ljuvligt, trots att vi inte kunde simma pga alger. Vi nöjde oss med kalla duschar på stranden....Visst är det synd att det alltid uppenbarar sig alger när man gör en gångs skull kunde tänka sig att simma...


Nu blir det pizza, är riktigt hungrig. Den skall jag äta på terrassen för där är det nu på kvällsllen lite svalare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...