17 juli 2018

Min sena sommarlista

Jag har ibland lagt upp på bloggen min sommarlista. I år blev det sent om sider en sådan, fast en sen sådan. Vi är i mitten av juli och sommaren har pågått ett bra tag. Mycket är det ännu kvar så därför passar jag på att lägga ut den nu. Här kommer den:



Vad ska du göra på din semester?
Jag har ju egentligen ingen semester eftersom jag jobbar som freelancer. Om det dyker upp jobb arbetar jag, om inte så myser jag bara av sommaren. Kommer att vara tillsammans med yngsta sonen eftersom de andra jobbar. 
Ska du åka någonstans?
Jo, vi har gjort små dagliga utfärder och i augusti åker hela familjen till Grekland
Vad vill du verkligen hinna med?
Vill hinna med allt möjligt kul som gör att sommaren känns lång. Speciellt hitta på något för sonen så att han inte bara spenderar sitt somamrlov framför datorn...
Vill fixa i hemmet och göra klart sådant som är på hälft, vilket jag också hunnit med. 
Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Njuta i solen både hemma och på stranden, sonen kommer att sitta framför datorn (där alla hans kompisar även håller till), städa...
Vad ser du mest fram emot?
Vår resa till Grekland, det är en vecka som hela familjen verkligen ser fram emot...alla år. Önskar bara det kunde vara flera veckor där- en går så fort.
Vad kan gå fel?
Nja, i år kan man inte klaga på dåligt väder så det skall jag inte skriva. Det som kan gå fel och redan har gjort det, är att familjen inte vill åka dit jag vill och det skapar i allmänhet problem (för mig)...
Vem kommer du vara mest med?
Kommer, som jag skrev tidigare, att spendera sommaren med yngsta sonen, eftersom de andra jobbar. Dottern är dock ledig just nu en vecka och vi har varit på stranden och njutit i flera repriser.
Vad kommer du lägga mest pengar på?
Greklandresan ( god mat, härliga drinkar, köpa det jag vill) , loppisrundor och glass
Vad kommer du köpa inför semestern?
Solkräm. Köpte även några nya sommarplagg som jag verkligen har kunnat använda då det varit så hett här i vårt land. Köpte även ett nytt parasoll till terrassen.
Kommer du använda det?
Jep , det har jag gjort... Solkrämerna köper jag dock först när vi reser iväg. Här hemma klarar jag mig sgs utan...
Kommer du bli brun?
Har lätt för att blir brun. Under hela våren satt jag flera dagar korta stunder ute och jobbade vilken gjort at jag har en bra grund för brynskan. Ja, kan väl säga att jag är brun redan ..
Vad vill du säga till ditt semester-jag?
Njut, stressa inte och ta ut allt av den korta sommaren
Vad kommer du äta?
Glass, pizza, grillmat och jordgubbar
Vad kommer du dricka?
Bubbelvatten, coca-cola, frappe och en kall cider då och då
Vad kommer att göra den här semestern extra bra?

Varmt väder, sol och Grekland. Att hela familjen åker på resa är något jag uppskattar väldigt mycket. Du kan läsa om det i inlägget lite längre ner...
Hur kommer du att göra dig illa?
Säkert (hoppas) inte alls. I värsta fall kanske jag bränner mig i solen, för jag kan inte få nog av solen och värmen... Eventuellt äter jag upp mig några kilon i sommar men det bekymrar jag mig inte om... 😅
Vad oroar du dig för?
Regnigt väder (kan konstatera i efterhand att det varit för bra väder för att vara sant).....
Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Att den varit lång och härlig, att vi hunnit göra en massa roligt, simma och sola och njutit av lediga dagar tillsammans.

Hur ser din sommarlista ut?
Det vore roligt om du som läser också vill svara på frågorna. för dig själv eller i skrift. Om du bloggar samma lista, klistar gärna in länken i en kommentar så jag kan läsa din lista.

Ha en skön tisdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...