25 juni 2018

Tråkjobbet

Att ståda är inget jag gillar speciellt mycket. Just nu borde jag tvätta fönster men det känns alldeles för oöverkomligt i mitt fall. Jag vet att jag tidiagre skrivit om detta, men saken är den att jag fullkomligt  h a t a r  att tvätta fönster. Har egentligen inget att säga för vi har inte stora och svår- tvättade fönster  och jag har ju faktiskt en laddingsbar fönstertvättare - så problem borde det alltså inte vara. De gånger jag använt den går att räkna på ena handens fingar. 


Har försökt stt tvätta typ ett fönster om dagen men inte heller det gör skillnad. Skulle gärna ha någon som kom hem till mig och gjorde detta jobb - trots att det kostar en slant. Just nu ser fönstren, speciellt i nedre våningen helg grymma ut trots att vi har endast skog och träd utanför. Tänk att det kommer så mycket smuts även från dem. 


Jag har inte glömt helt bort mina fönster, för jag har nog tvättat den inre glasytan alltid då och då. 
Känns lite grann som om fönstren är en skamfläck i vårt hem. Man fixar och donar med inredning och piffar upp det dagligen, men fönstren - nej, dem bryr sig ingen om!

Har ni några bra knep på hur jag skulle få det att fungera? Borde jag muta familjen att utföra detta tråk-jobb åt mej, eller....? Tråkjobb är verkligen rätt ord, för det är inte så att jag inte orkar göra det eller tycker att det är så värst jobbigt utan mer för att det är så  t r å k i g t  att jag bara skjuter på det hela tiden.

Hur gör du för att få bukt på fönstertvätten? Behöver verkligen få det gjort nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...