18 maj 2018

Sommarkläder i min smak

Nu när vi redan i över en vecka fått njuta av det varma sommarvädret, kan man ju inte låta bli att drömma om lite nytt till sommaren. Jag gillar sommarkkläder som verkligen är sköna och enkla att röra sig i. Man skall känna sig bekväm i dem och de skall vara enkla att tvätta mellan varven. Jag gillar sommarkläder med singoalla urringning samt med lite spets lite här och var. Kikade lite runt på nätet och hittade dessa härligheter  som jag verkligen gillar. Den fina klänningen kommer från Odd Molly som ju har väldigt mycket fint nu till sommaren. 

Gillar även bara axlar som tack och lov just nu är rätt så populära. När axlarna är bara känns det alltid så somrigt och svalt. Problemet med spaghettiaxelband är det där med bh-banden som alltid syns, men i år skall jag försöka strunta blankt i det och bara köra på. Dessa två kunde bli mina sommarfavoriter och kan redan se mig strosa omkring med dem på sommarens tillställningar och inte minst i augusti när vi igen åker ner till Kreta.

Har även alltid varit litet av ett skofreak. Märker att dottern är likadan, tror hon minst köper ett par i månaden -hih. Hittade i samma affär dessa snygga somriga härligheter som är kommer från Michael Kors. Har några Mk-väskor och skulle görna ha några skor . Dom rosa med rosett har jag länge deglat över, likaså de snygga flipflopsena skulle jag inte tacka nej till.


Vi testade i veckan sonens shorts och även han behöver förnya sin sommargarderob. Alla schorts var för korta eller för smala så det gäller att skaffa några nya par i ett huj innan soldagarna är förbi...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...