23 maj 2018

På utfärd till stallet

Igår åkte jag och sonen till stallet där dottern jobbar. Solen gassade och vyerna är minst sagt spektakulära när man åker lite ut på vischan. Stora åkrar, men grönt så långt ögat kan nå, enorma maskrosfält och gröna träd omkring.  Kan inte låta bli att tänka på hur jag skulle älska att jobba  som hon gör. Skulle definitivt inte orka men att få jobba bland djur skulle väl vara underbart. Under alla våra år med hästliv, både när det gäller ridlektioner som barn, hyreshästar på olika stall samt på hennes tidigare arbetsplatser- kan jag säga att jag aldrig sett ett så fint och välvårdat stall. Oftast är ju stall lite smutsiga och det ligger saker lite här och där, i varje knut finns det "bråte" och ofta tar det en tid innan man vänjer sig vid den stickande stalldoften. 


Men inte här, det här är "the stable for de pedant-mom". Snyggt, prydligt, ingen lukt. Dottern jobbar ensam i stallet, men vissa dagar har hon sällskap. Båda två tycks de gilla ordning och reda för jag gick bara omkring och sade " oj nej, vad fint här är". Allt hade sin plats, i sadelkammaren var det grymt redigt och på golvet i stallet syntes inte ett enda hö, våta fläckar eller annat, utanför boxarna- som var så fint städade. Hon tycks göra ett bra jobb, kära dottern 💓






Önskar er alla en härlig onsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...