15 maj 2018

Det blev en buffelskalle

Just nu håller vi på i skolan med att lära oss olika sätt att dekorationsmåla och kan säga att det bara är så kul. Vi sitter alla koncentrerat och textar och målar och det är helt tyst i klassen. Det är verkligen terapeutiskt och jag tror att vi alla njuter av dessa, våra sista lektioner.

I går höll jag hela kvällen på med en buffelskalle, som jag blev sist och slutligen riktigt nöjd med. Hade sedan tidigare en canvastavla som jag målat med tavelkritsfärg på. Tänkte jag kunde använda den till min skalle. Använde mig av kopieringstekniken och överförde min kopierade bild på canvastavlan. Målade skallen med silver vattenfärgpenna och gjorde skuggor och dyligt med en likadan svart. I vårt hem finns det inga tavlor på väggarna (på riktigt!) men är nu så ivrig att det kanske kommer att bli fler. Har två mindre canvastavlor som jag skall fortsätta med...

Denna står nu på hyllan ovanför vår säng i sovrummet. 




Nu får vi verkligen njuta av soliga och varma dagar. Har massor med skrivjobb och tror minsann att jag tänker släpa datorn ut på terrassbordet och sitta och jobba där ett tag- tills solen börjar gassa för fullt där. Hoppas du även hinner njuta av dessa fantastiska dagar,

Kram,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...