27 apr. 2018

Tur på återvinningscentralen

Igår åkte jag till Kierrätyskeskus (återvinningscentralen) för att se ifall jag kunde hitta svart tyg. Det gjorde jag tyvärr inte men istället kom jag hem med två underbara tunikor som bara bokstavligen föll i mina händer.

Visst, helt bokstavligen f ö l l !  Jag brukar inte hitta kläder på Kierrätyskeskus trots att vi besöker stället minst en gång i veckan. När jag hittar något i klädväg brukar de definitivt inte gå på mig på ett eller annat sätt. Oftast brukar jag i stället kika efter olika pysselmaterial o dyl. Hade med två av barnen och de begav sig direkt på egna vägar medan jag gick mina. Råkade denna gång ta mig igenom klädstängerna som dignar av kläder och som i misstag sprang jag på den vita spetsdrömmen. Någon hade tydligen stått och tittat på den för galgarna var åt sidan just vid detta plagg och mina ögon föll rakt på den. Gillade den genast och när jag såg att den var rätt storlek satte jag den snabbt i korgen.

Sedan gick jag vidare till följande avdelning, tyger och gardiner och försökte hitta något lämpligt tyg som jag kunde sy nya draperer framför de undre skåpen i vårt kök. Hittade som sagt inget passligt och började gå mot kassorna där barnen redan stod och väntade med sina korgar fulla med fynd. När jag igen gick genom kläderna, r å k a d e den rosa härligheten ligga på golvet framför mina fötter. Tog upp den eftersom jag gillade den puderrosa nyansen och fick igen se att storleken var rätt- snabbt ner i korgen!




Kom alltså hem med två underbara skira tunikor som jag inte ens provade på platsen. Höll tummarna att de skulle vara passliga och det var de som tur! Fantastiskt, eller hur? Hur tur kan man ha? Ödet såg till att dessa finisar blev uppmärksammade av lilla mej. Är så glad, tror de kommer att bli favoriterna i sommar...

Har du gjort några fina fynd den sista tiden?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...