20 apr. 2018

Kunde inte motstå frestelsen...

.... att fortsätta måla. Tar en liten paus ifrån väggmålningen men kan inte låta bli att förnya här hemma. Nu var det vårt gamla vitrinskåp, som från början varit furu, sedan vitt och nu då grå/svart. Målade även det gamla skåpet som står ovanför vitrinen och jag bara älskar det. Hyllan ovanför den ena soffan fick även samma färg på sig liksom den gamla sekretären i hallen. Vitrinen har två glasdörren där jag tidigare haft vita gardiner men eftersom jag inte vill se det råddiga innehållet i skåpet, fick jag för mig att måla bägge glasdörrar med samma färg. Blev så fint. Visste inte att det var så enkelt att måla på glas med kalkfärg ..









Färgen jag använde var Nordic Chic-kalkfärg som jag fick via samarbetet med  Ilves-maalit (klick). Nyansen jag valde är Slate och trots att jag målat flera gånger med olika sorters kalkfärg, måste jag säga att den här vinner alla - härlig att använda. Den var mycket tjock som gjorde att den bra gick att blanda med lite vatten, vilket jag alltid gör när jag målar med kalkfärg. Det gör att penseln glider bättre på möbeln och ger ett slätt och fint slutresultat ( och gör färgen betydligt drygare...). Målade två gånger och är helnöjd! 


Här fortsätter alltså målningar lite här och var men nu skall jag åka till skolan för att fixa lite stolar. I morgon har vi det näst sista examenstillfället och då skall vi möbeltapetsera, presentera våra sydda gardiner samt lampskärmar vi gjort. Inte mycket kvar nu innan dimission. Jejj 💪👍💖 !

Önskar Er en härlig fredag och ett skönt veckoslut,


Ps. Följ mig på instagram @lotta_livingroom , så missar du inget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...