25 apr. 2018

DIY Mandala underlag

I skolan har vi hållit på med att göra egna schabloner och lärt oss om olika färger samt hur man använder dem. Under tiden som jag funderade vad jag skulle måla schabloner på till mitt sista examenstillfälle, hittade jag på att jag ville göra en mandala och dekorera något med den. Att skära ut den var ett rent hel---e men att måla med den är superkul. Hur som helst så hittade jag på Kierrätyskeskus "fula" men stadiga glasunderlag som jag såg ett visst potential hos.


Så här gjorde jag: Torkade först av dem med fuktig trasa och målade dem mörkgråa med kalkfärg. Sedan satte jag schablonen på och duttade mandalan dit med vit akrylfärg. Roligt pyssel skall ni veta... 




Schablonen hade jag redan en gång målat med , därav den svarta färgen...om någon undrade...


Fyra underlag ihop, en mandala- som kan sättas ihop till ett underlag tex för vas eller serveringsfat. Skilda är det de snyggaste glasunderlagen. Ännu skall jag behandla dem så att de håller avtorkning med fuktig trasa ifall det blir fläckar och fula ringar efter glasen.



Ha en fin dag,


2 kommentarer:

  1. Du är alltid så påhittig! Fina blev de.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon Johanna! Ja, vet du, snappar upp så mycket lite här och var som jag vill testa. Fast jag känner nog några andra ;) som är minst lika påhittiga ;). Ha en fin och solig torsdag.

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...