24 apr. 2018

Dags för lite pyssel i trädgården

Att pyssla om i trädgården är något som hör våren till. Krattade lite vår bakgård i går och hade tänkt fortsätta idag, men ser att det regnat i natt. Tror jag väntar till eftermiddagen så det hinner torka upp lite. Terrassen skall jag putsa upp från löv och göra snygg innan jag börjar piffa upp inreda där.

Funderar över vilka sommarblommor jag detta år skall plantera i krukorna på terrassen! Vet du redan vilka blommor som kommer på din terrass? Vill gärna ha vackra men lättskötta. Denna vår skall jag se över en plätt av bakgården som jag inte fätt i skick på flera år. Funderar på att plantera någon buske där som skulle göra plätten prydlig och fin utan att jag behöver bry mig desto mera om den under sommaren. Får gärna ha fina blommor.  Har även funderat på någon bärbuske. Stället som behöver lite omvårdnad är vid skogsbrynet och skolen skiner där hela på förmiddagen samt under eftermiddagen lite grann. Förslag? Lite senare i vår skall vi måla våra utemöbler. Inte vilken färg som helst, utan en härlig blå nyans  (klicka så ser du nyansen). 

Idag bjuder jag på lite inspiration från Lagerhaus. Affären finns inte här i vårt land men det går bra att beställa därifrån via deras webbshop då de levererar även till Finland.

(Genom att klicka på länkarna under bilden , ser du mer info om produkterna. )

Har redan varit superduktig idag, städade nämligen uteförrådet igår och tog in kassarna med vårjackor och skor. I morse tog jag fram vårkläder och packade ner alla vinterrockar och det blev ju riktigt tomt bakom skjutdörrarna 😉. Nu går jag ut för att se vad som behöver göras på terrassen.



Inlägget innehåller reklamlänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...