16 feb. 2018

Sportlov, begravning och fredagspizza

Hujeda mej, det har gått en hel vecka sedan jag uppdaterat här på bloggen.  Fredag igen. Inte klokt hur snabbt veckorna går. Idag har jag fått ett jobb klart som legat och väntat och hann städa lite innan jag fick kaffebesök. Nästa vecka är det sportlov här i södra Finland och då har sonen och mannen ledigt. Vi har inte inplanerat något extra ännu men något kul skall vi hitta på.

Förra helgen var vi begravning. Det var den närmaste kretsen som var närvarande och det var en varm och fin stämning. Man börjar fundera på livet vid situationer som dessa och under hemvägen hann jag och mannen prata om hur vi vill ha det på våra egna begravningar. Vi funderade även på varför en del väljer kremering och andra inte. Vad är det som gör att vissa väljer som de gör? Har det med ens tro att göra eller är det bara vad som är mest praktiskt? Intressant fråga. Det är ju ibland så att den avlidna haft en egen åsikt om saken men i många fall har man kanske ändå inte talat om detta innan det är för sent. Mycket tankar...




Nu kom dottern och bilen hem vilket betyder att jag kan åka iväg på loppisrunda. Sedan skall vi göra fredagspizza här hemma. Har gjort en matlista för hela 4 veckor och det är betydligt roligare att veta vad man skall göra följande dag. Det gör att jag på ett helt annat sätt kan planera och förbereda allt.

Önskar er en skön helg, 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...