30 jan. 2018

It feels sooo good.....

De sista dagarna av januari månad och det är inte klokt hur början av detta år gått fort. Just var det ju jul och nu inleder vi snart årets andra månad. Just nu känns allt bara sååå bra. Har just fått slutfört ett av mina första stora skrivjobb och det ser ut som om jobben fortsätter. Känns helt super efter att man kämpat i över ett år med att få allt och rulla. Idag har jag fixat här hemma när jag haft lite extra tid och fixat och donat sådant som blivit liggande. Huset är städat och tvättmaskinen snurrar på. Har även fått till stånd ett nytt skattekort vilket kan vara bra att ha...

I dag är det skoldag och igår började vi sy dynor av olika slag. Köpte tyger från Ikea och vi skall se vad det blir av dem. En av dem skall vara rund och vi skall använda dragkedja, knappar och applikationer. Påbörjade den första igår och idag skall jag slå knappar till dem och sy den klar.

Här hemma är det lite som borde fixas. Jag vann för en tid sedan en härlig affisch inne hos bloggen Bella och Villa Alén och jag har äntligen skaffat en ram till tavlan, så nu borde jag hitta en plats åt den. Har även på loppis köpt en vit tavelhylla och vill ha den på väggen. Stället där jag tänkt mig den var inte alls bra och nu står den i ett hörn och väntar (och samlar damm). Suck...

Har även påbörjat en stickning. Har länge velat pyssla med något när jag sitter och tittar på teve. Hittade fina Novita-garn som nu blir det korta sockor åt både dotter och söner. Det är nog så avslappnande att sitta uppkrupen i soffan och handarbeta...

Den här kivoga väggalmanackan fyndade jag på loppis för 7 e - me like 💓




Hoppas ni har haft en fin start på veckan.
Kram,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...