4 dec. 2017

4 december - utlottning

God morgon på er alla. Måndag igen. Hoppas ni alla haft en trevlig lillajuls-helg. Jag har hunnit med massor trots att vi haft en del inbokat program. Har under helgen varit och köpt målfärg, både till mitt målningsprojekt i skolan men även för ett mindre julprojekt som jag har här hemma. Härligt när så många affärer säljer målfärg nuförtiden. Bara här i närheten av mig finns både Motonet, K-Rauta, Hong Kong, Bauhaus och Clas Olsson som alla säljer målfärg. Det är vet ni bra när andan faller på, för då skall det ske fort.. Nu var det kalkfärg och lite svart sprayfärg som jag köpte. Kalkfärgen skall använda till att måla om min kökspall som jag snickrade som mitt examensarbete. Var inte alls nöjd med slutresultatet och nu då vi i skolan håller på med ytbehandling, släpade jag pallen dit för att ge den en ny färg.



Men hörrni, nu är det dags för den första utlottningen!
Hemma hos oss kan man hitta många väggtexter samt andra texter som har mening. Tror faktiskt vi har minst en text i varje rum. De finns också på textilier, kärl och på korgar eftersom jag tycker det är väldigt viktigt att man i inredningen har detaljer som ögat kan fästa sig på. Olika texter och bokstäver är ett snyggt och lite roligt sätt att framhäva detaljerna i inredningen.
Idag kan du vinna en valfri text. 

  •  högst 5 ord.  
  •  fonten är den på bilderna 
  •  svart eller vit text

För att vara med i utlottningen skall du gilla Livingroom-bloggen på Facebook (klick), samt skriva ner under detta inlägg vilken text (på högst fem ord) du skulle vilja vinna. Du kan delta under hela denna vecka, vinnaren dras nästa söndag den 10.12. Kom ihåg att skriva ner din e-post adress i kommentaren så jag får tag i dig ifall just du skulle vinna.




Ses igen i morgon, 


1 kommentar:

  1. Hej Lotta! Kiva med din adventskalender med pysseltips mm! Jag använder inte Facebook, men vill ju nog gärna delta i utlottningen ändå.. ;) Skulle gärna ha en peppande text: it's all about attitude. Marika
    marikawikstrom@hotmail.com

    SvaraRadera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...