20 dec. 2017

20 december - Soon and very soon

Att fixa och pyssla i det egna hemmet är något som jag bara älskar. Håller just nu på med ett stort översättningsprojekt men försöker mellan varven stiga upp och fixa lite. Jag slår in julklappar (man måste ju passa på när man är ensam hemma), bykar, städar lite och pyntar. När jag pyntar betyder det även att de saker som alltid står framme, flyttar från ett ställe till ett annat och ibland tar det ett tag innan man hittar en bra plats. Har i år skaffat mängder med batteridrivna små ljusslingor som jag dekorerat med. I går kväll när jag gick och lade mig, räknade jag till 12 st som skulle släckas..
Har inte tidigare varit så förtjust i dessa små batterislingor men i år har jag insett hur fiffiga de är. Det är så enkelt att göra det fint med dem. Inga sladdar ...


Som ni på den övre bilden ser, börjar mormors paketkalender vara ganska tom. Kalendern har min mamma sytt till mig år 1968 och under alla jular har jag och min syster haft små paket i den. När vår dotter föddes 1992 var det dags för henne, och senare fick också våra två söner, öppna ett paket i kalendern varje morgon. 


När jag sitter här och bloggar (och jobbar) sitter jag och lyssnar på mina absoluta favoritjulsånger. I morgon skall jag berätta vilka de är. Kanske du upptäcker en ny julsång som även blir din favorit..

Önskar er alla en härlig onsdag,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...