20 nov. 2017

Min chunky pläd nro 2 är klar

Nu är det klar, min chunky pläd. Som jag hållit på - stickat och sprättat upp och stickat om på nytt. Men nu är det bara att svepa in sig i den och njuta av vinterkvällarna. Valde en underbar baby blue färg eftersom vi har inslag är ljusblått i vardagsrummet just nu. Garnet är av 100% ylle och är såå mjukt. Ända nackdelen är att det lurvar av sig lite. Gjorde pläden lite bredare så den kan användas på vår säng. Den här pläden är fingerstickad, använde alltså inte stickor utan stickade med enbart fingrarna. Var enkelt och gick snabbt! Testade tidigare att armvirka (med den vita fleecepläden) men fick grym klaustrofobi när armarna satt spänt fast hela tiden.





Hoppas ni haft ett skönt veckoslut, önskar er en fin start på denna vecka,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...