15 okt. 2017

Mockarutor a la Lotta

I går firade vi dottern lite mer och jag bestämde mig för att baka mockarutor. Det är faktiskt länge sedan jag gjort sådana och de blev syndigt goda. Dottern gillar inte kokos så vi strödde på små söta hjärtan. Om någon nu fick lust på mockarutor, kommer reseptet här.


MOCKARUTOR a la Lotta

Botten:
200 gr margarin
½ dl socker
( rumstempererat smör, vispa ihop dessa till skum)
2 ägg (lägg i skummet och vispa)
1½ dl mjölk (häll i blandningen)
4 msk kakao
4 tsk bakpulver
4 dl mjöl

(Blanda ihop de torra ingredienserna och häll i .
Bred ut allt på en plåt, ugn 200 grader, ca 10 minuter)


Glasyr:
4 dl florsocker
4 msk färdigt starkt kaffe
50 g smält margarin
2 msk kakao
( blanda allt i en skål och bred på kakan när den kallnat. Strö strössel/kokosflingor på)


 Hoppas de blir lika goda som mina. 


Ha en skön söndag,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...