4 okt. 2017

Min dag 4.10

Idag skall ni få läsa hur min gårdag såg ut. Jätteintressant eller..? Fast min blogg fokuserar på inredning brukar jag ju alltid emellanåt ha lite lifestyle med också. Så idag blir det på riktigt ett lifestyle-inlägg... Denna dag innehåller inga skrivjobb....

6.45     Väckarklockan på telefonen ringer. Rör sakta på mig i sängen för att känna efter hur sjuk jag    är i kroppen. Ligger kvar i sängen och kollar i Facebook en stund och stiger upp ca 7.00.
7.00     Försöker ruska liv i 16 åringen, som just nu har PRAO-period i skolan
7.01     Går ner till köket och häller kaffe i muggen och sätter mig i soffan.


7.25     Sonen kommer äntligen ner efter att jag redan ropat minst 4 gånger åt honom
7.30     Äter morgonmål tillsammans med honom och mannen. Dottern har åkt redan 6.30.
8.15     Sonen cyklar iväg och jag häller en kopp kaffe till. Tittar på mitt favoritprogram "Sisterwifes"  och sprättar för femtiåttonde gången upp hela min chunky filt och börjar om, nu på nya                        stickor.


10.00   Gör mig redo för dagen och sätter på datorn.
10.05   Tömmer den fina nya diskmaskinen och fyller på med smutsig disk.
10.20   Ger mat åt Snorkkis och Ville (kaninerna)
10.30   Sätter mig framför datorn för att skriva lite
10.45   Det ringer på dörrklockan , en dam kommer (tidigare än vi bestämt) och söker en bänk som jag haft på Tori.fi
11.00   Går upp till badrummet för att ta smutsbyket ner. Sätter på tvättmaskinen.
11.15   Tar några chokladbitar och sätter mig vid datorn igen. Går in på mol.fi för att se ifall det        fanns något intressant jobb som jag vill söka....blir lika arg som alltid då jag söker på                        "distans" och det dyker upp gudarna vet vilka rörmokare, läkare, timmermän och takläggare-              inte direkt distansjobb men....
12.00   Börjar fixa på tapeten jag tidigare satte upp i vårt sovrum. Där blev några bubblor som            dagstid inte syns men i kvällsbelysning kommer de fram. Skar lite upp tapeten och satte mer                lim där det behövdes.


12.40   Dörrklockan ringer och sonen kommer hem
12.45   Skissar fram en väggdekal som hör till sommarens inredningsprojekt och ännu var ogjord.



13.20   Tar fram lite mellanmål. Äter före jag skall cykla i regnet till hälscentralen där jag skall            besöka min fysioterapeut
13.45   Cyklar iväg till hälsocentralen, regnet slutat och solen skiner plötsligt


15.00    Hemma igen, knäet tejpat och nytt jumppaprogram


15.30    Sätter mig i soffan och tar fram min stickning sm jag igen (för fjärde gången sprättar upp...
16.30    Börjar göra middagen. Idag blir det biffar av malet hönskött. Steker dem och det blir os i        hela köket. Sätter potatisklyftorna i ugnen och ber dottern hålla molla på ugnen.
17.30   Åker iväg för att hämta mannen från jobbet. Normalt cyklar han den 25 km långa vägen men  pga ösregn tog han tåget i morse.
18.30   Hemma igen, dags för middag


19.30   Stickar lite igen. Sprättar upp det jag stickade på eftermiddagen eftersom slutresultatet inte      blir som jag vill. Modifierar lite mina nyinköpta stickor och får mitt chunky-stickning äntligen att se ut som jag vill.
20.00  Tittar på favoritprogrammet Big Bang theory och stickar under tiden...
20.30  Hänger upp byket som jag glömt i maskinen. Tar ner torrt byke och uppmamar barnen att        sortera det i prydliga högar.
20.45 Åker efter sonen från jobbet (bussen går olämpligt då han har kvällstur..)
21.30  Hem via S-market
22.00  Går i duschen

22.20  Slötittar på teve resten av kvällen; Paradishotell, Kardashians - slumrar till och går och lägga    mig kl 00.30. God natt !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...