13 okt. 2017

Fredagen den 13:de

Att det är fredagen den trettonde har säkert inte gått någon förbi. Olycksdagen om man så vill kalla den. Är inte så värst skrockfull så jag brukar sällan tänka desto mer på fredagar som råkar infalla på den trettonde. Det värsta med denna fredag är det återkommande regnet som förstör alla dessa höstdagar. När jag kikade ut på terrassen idag var det ingen vacker syn. Inga blad kvar på buskarna, alla ligger på terrassen och det är blött och tråkigt. Måste ta en talkodag när allt sopas bort och alla möbler ställs undan  ...




Men det som förgyller denna fredag den 13.10 är att vår förstfödde har födelsedag. Och den 13.10 år 1992 snöade det verkligen. Jag minns att jag åkte till sjukhuset i cykelbyxor (jo dem använde man flitigt då) och sommarrock och när mannen kom tillbaka på kvällen hade han vinterrock och var helt snöig- tala om att vintern kom snabbt;). Födelsedagsbarnet är ledig idag och jag skall spendera hela dagen med henne. Stora grattiskramar till världens finaste dotter.


💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...