5 okt. 2017

Ekologiskt för barnen

Märker att just barninredning kommit upp i många av mina inlägg den senaste tiden. Orsaken är att jag funderat under en lång tid på just barnprodukter i o m mitt inredningsjobb. Hittade underbara textilier på Little Bloom som jag verkligen ville visa er idag. De har härliga ekologiska barnprodukter samt kläder som verkligen tål att granska lite närmare. Kläderna de säljer är i storlek 68 (prematur) - 146 cm. De har valt att gå steget längre och säljer enbart ekologiska barnkläder och produkter i barnvänliga material.

Jag gillar att inreda i ljusblått ljust nu och därför kanske jag fastnade för just dessa vackert babyblåa produkter. Visst är de härliga. Dessa kommer ur serien Frank & Poppy Home. Att föräldrar börjat vara uppmärksamma på hurudana leksaker och kläder de köper till sina barn är bra. Ute på marknaden finns nämligen en stor mängd produkter som du verkligen inte vill låta ditt barn röra, så som formaldehyd. Trots flera tvättar vill denna kemikalie inte lossna och kan ge kraftiska allergiska reaktioner åt barnen. Därför är det härligt att se att det där ute på just denna marknad, uppkommit flera företag som aktiverar sig för att kunna erbjuda ekologiska och miljövänliga produkter åt våra barn.



Även andra aspekter tas numera i beaktande; man gör barnleksaker till exempel av återanvänt trä och användningen av tygblöjor har åter igen blivit populära. Visst är det värt att satsa lite mer på vissa saker och kunna vara fullkomligt lugn och säker att våra babysar och småbarn inte utsätts för onödiga kemikalier.


Ha det så bra idag,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...