11 sep. 2017

Ukko.fi - kan det vara något för dig?



Bloggsamarbete


För ett tag sedan var det en av mina trogna följare som undrade hur jag fakturerar mina bloggsamarbeten. Som bloggare får jag alltid då och då förfrågningar från olika håll om jag har lust att göra samarbete med ett företag. Bloggarna har de senaste åren blivit ett verktyg för företag att nå ut till konsumenterna och kunderna på ett mer personligt sätt. För många är det en stor och svårförstådd sak att bli egenföretagare och alla kanske inte vill ta det stora steget att starta ett eget företag. Jag har gjort det så enkelt för mig som det bara kan bli. Jag har använder mig nämligen av UKKO.fi.



Ukko.fi är ett så kallat faktureringsföretag genom vilken du som "företagare" kan göra ditt jobb, dvs sälja produkter eller tjänster, utan ett eget företag. Ukko.fi sköter allt det besväriga pappersarbetet. När du låter ett faktureringsföretag göra arbetet, behöver du varken  företagsnummer, inte göra någon bokföring eller annat som är jobbigt. Jag bara gör jobbet som jag kommit överens om med min kund och skickar räkningen till Ukko.fi, som fakturerar min kund.  Efter det betalar kunden räkningen till Ukko.fi som sedan betalar ut min lön. Allt jobb du gör via Ukko.fi samlar givetvis pension och det hela är så superlätt. Det kostar inget att registrera sig, inte heller att skicka fakturer. Det enda du betalar för är när du lyfter din lön.  Då betalar du 5 %  av summan som betalas ut(det lönar sig att vänta tills du har en lite större summa att ta ut ). Det hela går alltså till så här: 

1. Jag bestämmer om jobbet med min kund
2. Jag gör mitt jobb och fakturerar jobbet via Ukko.fi
3. Ukko skickar räkningen för arbetet till min kund
4. Kunden betalar räkningen inom utsatt tid (om det inte sker, sköter även Ukko.fi eventuella påminnelser)
5. Ukko.fi betalar ut min lön




Jag har varit helt supernöjd med detta system. Det finns lättförstådda hemsidor och en kundservice som är enkel att nå (brukar dock skriva min fråga på chatten och de svarar på min fråga per e-mail). När du registrerar dig på Ukko.fi börjar du med att skicka dem ditt skattekort och efter det kan du börja jobba och lyfta lön för ditt jobb. Det är verkligen enkelt. Tror att många av er bloggare och ni som kanske läser min blogg men inte bloggar, men kanske handarbetar eller håller på med något som ni kunde förtjäna en slant på, ja ni kan alla använda er av Ukko för att få betalt för era jobb samtidigt som alla skatter och dyligt är skötta. 

På deras hemsida www.ukko.fi kan du välja att  läsa om allt och hur det funkar i praktiken även på svenska. Att vara lättföretagare är verkligen enkelt och om det inte är något du förstår när du kikar runt på www.ukko.fi, så får du gärna fråga. Med hjälp av Ukko.fi är det enkelt för dig att följa dina drömmar och att få göra det du länge velat göra någonting lite mera av.


Om du blev intresserad av Ukko.fi och vill registrera dig, gör det gärna via denna länk så belönas både du och jag med en 50 e bonus ( när du fakturerat för 300 e)





Detta inlägg är gjort i samarbete med Ukko.fi





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...