4 aug. 2017

Tåliga växter

 Jag gillar verkligen att ha gröna växter omkring mig men har svårt att hålla dem vid liv. Har på senare tiden struntat att skaffa mig de vackraste och dyraste utan satsar hellre på de billiga och hållbara- och då talar jag om succulenter. Med succulenter menar jag de tjockbladade gröna växterna som tål nästan vad som helst. De klarar sig utan vatten tills du minns att ge dem en skvätt och de är enkla att forma till fina uppsättningar. Har delat på mina och sammanslagit dem och gjort gröna oaser runt om i hemmet. Lite olika färgers blad på dem alla vilket bara gör dem finare. De är relativt billiga och tål även att stå ute- perfekta för mig.


Taklöken börjar just blomma






2 kommentarer:

  1. Succulenter och andra fetbladsväxter är tacksamma ^^ Jag har en gammal kalanchoe (inte våreld/höstglöd) som jag vägrar slänga fast den är lång och ranglig, den är så jättefin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra, ja mycket tacksamma. Man vill ju ha inslag av grönt i inredningen och dessa är perfekta. Behöver inte heller så mycket ljus(fast de trivs bäst i ljus) så man kan placera dem nästan var som helst i hemmet tom badrum och toalett...

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...