31 aug. 2017

Ett fönster

I går höll jag på med inredning hela dagen. Flyttade saker hit och dit och blev bara inte nöjd. Tog bort det gamla fönstret som vi haft ovanför vår ena soffa och satte en spegel dit i stället. Det betydde att jag stod med fönstret i min hand och inte visste vad jag skulle göra med det. I uteförrådet ville jag i varje fall inte ställa det så en plats måste jag hitta.  Gick omkring här hemma en lång stund innan jag hittade den perfekta platsen. I trappan ! Vår trappa är mycket hög och vit och har fönster på två sidor. Ger ger massor med ljus till den övre våningen där det knappt behövs annan belysning alls. 
Nu hänger fönstret direkt ovanför trappuppgången tillsammans med en ljusslinga i vitt, grått och svart samt annat i samma nyanser. Där hänger även min stråhatts-samling och en väggspegel. På en av de höga väggarna finns en väggtext som jag satte på plats nästan genast efter flytten. Gillar verkligen citatet och det stämmer ganska bra in på mig. Jag har definitivt inte allt jag skulle vilja ha, men försöker i alla situationer göra det bästa och det mesta av allt. 








Vad tycker du? Passar fönstret där jag hängt det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...