27 aug. 2017

Country White i knutarna

 God morgon kära läsare.

I går åkte jag till den nyöppnade Country White- affären. Deras härliga butik i herrgårdsmiljön i Oitbacka, Kyrkslätt, slutar och i stället har de i början av månaden öppnat en ny affär i Mankans, Esbo, bara några minuters bilväg från oss. Gissa om jag är glad? Besökte regelbundet Country White då dottern hade sin hyrhäst i Kyrkslätt, men sedan hon slutade röra sig i trakterna har det känns lite jobbigare att ta sig dit. Nu behöver jag inte fundera på det mer då jag kan hitta inredningsdetaljer jag älskar på riktigt nära håll. Affären finns i samma lokal som både Garden Living och Monday to Sunday Home. 


Trots att herrgårdsmiljön bytts ut mot en industrihall, blir man bara så glad när man stiger in i en affär fylld med härligheter.. Ja , det är ju som att komma ett steg närmare himmelen...eller?


Country White säljer av alla mina favoriter bl a Riviera Maison, Lexington, Linum, Odd Molly, Bruka och Chill Norway. Hittade även Vita Collactions härliga fjäder lampor som är så otroligt fina. Ni förstår säkert att jag nu dreglade mest över alla ny RM-produkter som lanserats inför hösten. Gick förstås omkring med telefonen i högsta hugg för att få bilder på favoriterna...


Även  Jeanne D´Arc Vintage paint kalkfärg finns att behändigt köpa här...







 Hem kom jag givevis med en lite påse, det blev denna gång endast servetter och Riviera Maison tvättlappar åt oss men vet precis vad jag skall handla nästa gång...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...