22 juli 2017

We are talking aquariums

Ok, nu skall jag tala lite om akvarium. Vi har i uteförrådet ett urgammalt akvarium som jag sparat. Under åren vi haft dem har där funnit förutom akvariefiskar, både en sköldpadda, gerbiler och möss. Jag gillar akvarium och skulle gärna ha ett saltvattensakvarium i vårt hem just nu. Får en riktig drive alltid när jag ser akvariet i förrådet och önskar att vi hade plats för det - och givetvis tid att sköta om det. För som alla vet är det endast snygga och rena fisktankar som är kul att titta på 😆. Och har jag ett akvarium vill jag givetvis att det skall vara snyggt och vara en del av inredningen. På någon av våra tv-kanaler kommer programmet Tanked, där de lagar helt otroliga fisktankar. Många av dem levereras till firmor och i större utställningsutrymmen men en del av dem placeras faktiskt i någon kändis hem. Ni vet - i den gigantiska USA-stilen!  
När jag kikade runt stötte jag på några superfina alternativ. Vad gillar ni dessa?

Möbelaffären Furnitureland South har byggt denna enorma kreation. Skulle väl vara kul att ha? Kanske ett hotellrum med denna säng vy skulle passa?

Jag är helt säker på att min matlagning skulle vara betydligt effektivare ifall jag hade i köket ett vackert akvarium 😀. Kunde vara kul med ett backsplash bakom diskbänken som ser ut så här..

Köket designat av Darren Morgan.



Ett vardagsrum där det finns annat att stirra på än televisionen skulle vara härligt. En soffa svängd mot teven och en mot akvariet. Super ! Gillar den stora spegeln som står upp mot väggen bredvid akvariet. Gör rummet större när det ser ut att vara en öppning på bägge sidor.


Bild från  http://www.architecturaldigest.com



Ha en bra dag idag !
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...