24 juli 2017

DIY - gör ditt eget redskapsbälte

Gillar du att pynja och dona i hemmet? Det gör jag. Ofta gör jag det alldeles ensam och då kan det ibland vara svårt att göra flera saker på en gång. Som typ att hålla i en spik och klättra ner efter måttbandet  ;). Har gjort åt mig själv ett praktiskt och lättgjort redskapsbälte/verktygsbälte som är lätt att ha på sig och tar inte mycket plats då det inte är i användning.

Du behöver: ett par gamla jeans (får gärna vara lite lösa i midjan ) och en sax.

Gör så här: Klipp av jeansen vid låren. Klipp bort hela framstycket men lämna kvar linningen. Om du vill kan du lämna kvar halva framstycket för att få med ena framfickan ( mera förvaring ).






Voila, nu har du ditt eget redskapsbälte och har allt vad du behöver med dig när du är i fixartagen, 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...