1 juni 2017

Första juni

Hörni, det är officiellt sommar nu då! 
Säkert därför som det hela dagen har varit sol och haglat om var annat! Konstigt väder alltså. Jag har suttit och jobbat hela dagen idag och stundom varit tvungen att sätta på takbelysningen då det varit så mörkt och i nästa minut fått släcka den då solen gassat in..
Skall just ta mig en välförtjänt kaffe men tänkte i alla fall först posta min maj moodboard. Har inte på ett bra tag gjort moodboards här på bloggen men tyckte jag hade sådan sommarfeelis 😅 att en sådan var på plats. Här kommer den:


Maj-månad kom snabbt och var över i ett huj. Månaden gick egentligen åt till att planera sommar och kommande tider. Det har varit en månad när jag suttit och kämpat fram texter framför datorn och en månad då jag verkligen kännat av att jag inte har ett heldagsjobb. Har även hunnit spendera tid med flera goda vänner, både med gamla härliga arbetskompisar men också med mina kära grannar och givetvis med familjen. Skolan har nu avslutats för detta läsår och det kändes lite vemodigt eftersom vi kommer att få en ny inredningslärare fr o m nästa höst. Det har varit ett superintressant studieår och jag ångrar verkligen inte att jag valde att börja studera. Har varit både roligt och lärorikt. I slutet av maj blev det riktigt konkret dags att börja planera vår stora fest som vi ju talat om redan i minst ett år. Skall bli kul att för en gång skull fira sig själv och mannen... Nu längtar jag bara efter sol och sommar och många lata dagar på plagen.

Önskar dig en härlig start på sommaren,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...